Sin títuloLa moción de Ciutadans propone que el texto “se trabaje, enmiende y enriquezca” en el Consejo Educativo de la ciudad y se debata en la sociedad civil.

L’Hospitalet de Llobregat, viernes 21 de enero de 2016. El grupo municipal de Ciutadans (C’s) en el Ayuntamiento de Hospitalet ha presentado una moción para que sea debatida en el plenario y que propone la aprobación de un protocolo de actuación contra el acoso escolar por orientación sexual o identidad de género. La moción pide también que se inste a la Generalitat de Catalunya a que apruebe un protocolo específico para este ámbito  y que desarrolle reglamentariamente las leyes 14/2010 y 11/2014 (que garantizan los derechos y oportunidades en la infancia y la adolescencia y los derechos de lesbianas, gays, bisexuales, transgéneros e intersexuales, respectivamente) y, finalmente,  que “destine una partida económica en los próximos presupuestos para que puedan desplegarse de forma más efectiva”, ha explicado Miguel García, portavoz municipal de C’s en el Ayuntamiento de Hospitalet.

El protocolo de actuación contra este tipo de acoso escolar que se eleva al pleno “es solo un punto de partida”, ha indicado García. El edil ha añadido que la intención de C’s es que la propuesta “se trabaje, enmiende y enriquezca en el Consejo Educativo de Hospitalet”. El portavoz municipal de la formación naranja ha subrayado que “queremos que la redacción del protocolo se abra también a entidades, centros educativos, AMPAS, partidos políticos y a la ciudadanía en general”.

García ha agregado que la redacción del protocolo debe dar respuesta y evitar episodios tan graves de acoso escolar por orientación sexual o identidad de género como los que llevaron al suicidio el pasado 24 de diciembre a Alan, un menor transexual de Rubí. “Hay que acelerar la implementación de soluciones como el protocolo que proponemos ante estos casos”, ha concluido el edil.

NOTA DE PRENSA EN CATALÀ

L’Hospitalet de Llobregat, divendres 21 de gener de 2016. El grup municipal de Ciutadans (C’s) a l’Ajuntament de l’Hospitalet ha presentat una moció perquè sigui debatuda al plenari i que proposa l’aprobació d’un protocol d’actuació contra l’assatjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere. La moció demana també que s’insti a la Generalitat de Catalunya a que aprovi un protocol específic per aquest àmbit i que desenvolupi reglamentàriament les lleis 14/2010 y 11/2014 (que garanteixen els drets i les oportunitats a la infància i adolescència i els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals, respectivament) i, finalment,  que “es destini una destine una partida econòmica als pròxims pressupostos perquè puguin desplegar-se de forma més efectiva”, ha explicat Miguel García, portaveu municipal de C’s a l’Ajuntament de l’Hospitalet.

El protocol d’actuació contra aquest tipus d’assatjament escolar que es proposa al ple “és només un punt de partida”, ha indicat García. El regidor ha afegit que la intenció de C’s és que la proposta “es treballi, s’esmeni i s’enriqueixi al Consell Educatiu de l’Hospitalet”. El portaveu municipal de la formació taronja ha subratllat que “volem que la redacció del protocol s’obri també a entitats, centres educatius, AMPAS, partits polítics i a la ciudadanía en general”.

García ha agregat que la redacció del protocol ha de donar resposta i evitar episodis tan greus d’assatjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere com els que van portar al suicidi el passat 24 de desembre a Alan, un menor transexual de Rubí. “Hem d’accelerar la implementació de solucions com el protocol que proposem davant d’aquests casos”, ha conclòs el regidor.