Los 4 concejales de Cs al inicio del Pleno en el Ayuntamiento

L’Hospitalet de Llobregat, jueves 30 de enero de 2020. El pleno municipal de l’Hospitalet celebrado este miércoles ha aprobado por unanimidad la moción presentada por el grupo municipal de Cs para fomentar los programas que combaten el aislamiento social y la soledad de las personas mayores. El portavoz de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha explicado que  “nuestra sociedad está cada vez más envejecida, lo cual genera nuevas problemáticas sociales como la soledad indeseada en la vejez, que es una realidad creciente con efectos tanto en el bienestar como en la salud de nuestros mayores”.

García ha explicado el propósito de la moción presentada por Cs es “impulsar programas para detectar y combatir la sensación de soledad a través del voluntariado, las relaciones intergeneracionales, el  contacto entre personas que se sienten solas, coordinado por los servicios sociales y en colaboración con los servicios sanitarios de la ciudad a la vez que se fomenta el envejecimiento activo”.

Por otro lado, el pleno municipal de l’Hospitalet ha aprobado también la moción presentada por Cs para reclamar al Síndic de Greuges su renuncia inmediata al cargo ya que, según Miguel García, “que Rafael Ribó se aferre al cargo teniendo  agotado su mandato cuando la fiscalía anticorrupción le imputa el delito de cohecho por las atenciones de lujo recibidas por un empresario de la trama del 3% ayuda a degradar las instituciones democráticas”.

Nota de prensa en català

L’Hospitalet de Llobregat, dilluns 27 de gener de 2020. El portaveu de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha anunciat que el seu grup municipal portarà una moció al pròxim Ple Municipal per a reclamar la renúncia immediata de l’actual Síndic de Greuges en funcions, el senyor Rafael Ribó. García ha explicat que “la funció del Síndic de Greuges és vetllar perquè les administracions garanteixen l’accés en condicions d’igualtat als serveis públics i el senyor Ribó en comptes de reclamar que la Generalitat resolgui que siguem la Comunitat Autònoma amb pitjors llistes d’espera en sanitat, va atribuir el problema a “la gent que ve de fora de Catalunya a intervenir-se”. Es tracta de la versió sanitària del “Espanya ens roba”, totalment impròpia d’una figura com el Síndic de Greuges”.

El portaveu de Cs ha recordat que “aquestes declaracions se sumen a les múltiples ocasions en la qual Rafael Ribó no ha actuat amb la imparcialitat, objectivitat i independència que li correspon al càrrec, reproduint els plantejaments dels partits secessionistes” i ha afegit que “tot això se suma a la controvèrsia que genera que acceptés per part d’un empresari implicat en la trama corrupta del 3% un viatge en Jet Privat a la final de la Champions de 2015 que va jugar el Barça a Berlín”. 

García ha recordat que “Rafael Ribó porta en funcions des de març i no pot ser que es normalitzi a Catalunya que continuïn mandats vençuts només perquè li convé més a la majoria de govern que buscar un consens en el Parlament” i ha conclòs emplaçant als grups parlamentaris “a buscar un candidat que veritablement vagi a actuar amb imparcialitat, objectivitat i independència, pels interessos dels ciutadans davant l’administració i no a l’inrevés”.