• El portavoz de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha expuesto que “el escándalo del caso Consell Esportiu de l’Hospitalet demuestra que es necesario cambiar su funcionamiento y que la directiva de la entidad no puede estar copada por concejales del gobierno municipal y destacados militantes del partido de gobierno”.

L’Hospitalet de Llobregat, lunes 25 de diciembre de 2021. El grupo municipal de Cs en l’Hospitalet ha presentado una moción para el próximo pleno del Ayuntamiento para despolitizar el Consell Esportiu de l’Hospitalet a raíz del caso del Consell Esportiu de l’Hospitalet, por el cual la alcaldesa de la ciudad, la socialista Núria Marín, está siendo investigada por presunta malversación, prevaricación y omisión del deber de perseguir delitos. 

El portavoz de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha explicado que “no es función de la política determinar si ha habido o no hechos delictivos en torno a los casos de corrupción, eso le corresponde a los juzgados y tribunales de justicia, pero, aparte de la ejemplaridad que se le requiere a los políticos, los escándalos de corrupción son toques de atención de que hay cosas que se tienen que cambiar”. García ha defendido que “una conclusión que podemos sacar ya de este escándalo, es que hay que evitar la confusión generada entre el partido que lleva más de 40 años gobernando la ciudad y una entidad privada para la promoción del deporte escolar que emana de la ley catalana del deporte de 1988 que recibe subvenciones públicas de diferentes administraciones”.

El portavoz de Cs ha planteado que “es necesario liberar de la tutela política al Consell Esportiu y a cualquier entidad de la ciudad, para que puedan actuar de forma autónoma velando por los intereses de sus asociados y no dependan del poder político de turno que los pueda usar para sus intereses, patrimonializando la entidad”.

Crónica de TV l’Hospitalet:

Rueda de prensa de Miguel García, portavoz de Cs en el Ayuntamiento de l’Hospitalet: 

Nota de prensa en català

L’Hospitalet de Llobregat, dilluns 25 de desembre de 2021. El grup municipal de Cs a l’Hospitalet ha presentat una moció per al pròxim ple de l’Ajuntament per despolititzar el Consell Esportiu de l’Hospitalet arran del cas del Consell Esportiu de l’Hospitalet, pel qual l’alcaldessa de la ciutat, la socialista Núria Marín, està sent investigada per presumpta malversació, prevaricació i omissió del deure de perseguir delictes. 

El portaveu de Cs a l’Hospitalet, Miguel García, ha explicat que “no és funció de la política determinar si hi ha hagut o no fets delictius al voltant dels casos de corrupció, això li correspon als jutjats i tribunals de justícia, però, a banda de l’exemplaritat que se li requereix als polítics, els escàndols de corrupció són tocs d’atenció de que hi ha coses que s’han de canviar”. García ha defensat que “una conclusió que podem treure ja d’aquest escàndol, és que cal evitar la confusió generada entre el partit que porta més de 40 anys governant la ciutat i una entitat privada per a la promoció de l’esport escolar que emana de la llei catalana de l’esport de 1988 que rep subvencions públiques de diferents administracions”.

El portaveu de Cs ha plantejat que “cal alliberar de la tutela política al Consell Esportiu i a qualsevol entitat de la ciutat, perquè puguin actuar de forma autònoma vetllant pels interessos dels seus associats i no depenguin del poder polític de torn que els pugui utilitzar per als seus interessos, patrimonialitzant l’entitat”.