El portavoz de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha lamentado que “ERC se haya negado a apoyar la extensión de la gratificación extraordinaria que se ha otorgado a personal sanitario y de las residencias al personal del servicio de atención domiciliaria”.

L’Hospitalet de Llobregat, jueves 29 de octubre de 2020.  La moción presentada por el grupo municipal de Cs en l’Hospitalet para el reconocimiento del personal del servicio de atención domiciliaria (SAD) local ha sido aprobada este miércoles en el Pleno del Ayuntamiento. El portavoz de Cs en l’Hospitalet, Miguel García, ha explicado que se trata de “extender la gratificación extraordinaria que se ha otorgado a personal sanitario y al de las residencias al personal del servicio de atención domiciliaria”. García ha defendido que “los profesionales del servicio de atención domiciliaria están prestando una atención vital a personas mayores vulnerables que viven solas que, en lo peor de la pandemia, con todos confinados, sin que los familiares puedan desplazarse para atender a sus mayores, han tenido que exponerse a los riesgos de la pandemia en unas condiciones laborales particularmente precarias”. 

El portavoz de Cs ha lamentado que ERC no se haya sumado al apoyo mayoritario del Pleno a cuestiones como extender la gratificación extraordinaria a los profesionales del SAD o luchar contra la precarización laboral de estos trabajadores. García ha criticado que “ERC sólo sabe descargar en Madrid sus responsabilidades en el Govern de la Generalitat pero a la hora de priorizar recursos desatiende la sanidad y los servicios sociales”.

 

Nota de prensa en català

L’Hospitalet de Llobregat, dijous 29 d’octubre de 2020. La moció presentada pel grup municipal de Cs a l’Hospitalet per al reconeixement de personal del servei d’atenció domiciliària (SAD) local ha estat aprovada aquest dimecres al Ple de l’Ajuntament. El portaveu de Cs a l’Hospitalet, Miguel García, ha explicat que es tracta “d’estendre la gratificació extraordinària que s’ha atorgat a personal sanitari i al de les residències al personal del servei d’atenció domiciliària”. García ha defensat que “els professionals del servei d’atenció domiciliària estan prestant una atenció vital a persones grans vulnerables que viuen soles que, en el pitjor de la pandèmia, amb tots confinats, sense que els familiars puguin desplaçar-se per atendre als seus majors, han hagut de exposar-se als riscos de la pandèmia en unes condicions laborals particularment precàries”. 

El portaveu de Cs ha lamentat que ERC no s’hagi sumat al suport majoritari del Ple a qüestions com estendre la gratificació extraordinària als professionals del SAD o lluitar contra la precarització laboral d’aquests treballadors. García ha criticat que “ERC només sap descarregar a Madrid les seves responsabilitats al Govern de la Generalitat però a l’hora de prioritzar recursos desatén la sanitat i els serveis socials”.